خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 15:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

ضرورت برچیدن بساط تروریست‌های داعشی در منطقه/ ثبات در افغانستان به نفع همگان است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر خنثی کردن اقدامات تروریستی جریانات افراطی و خشونت طلب در افغانستان، گفت: بساط فعالیت های این گروهک‌ها باید برچیده شود زیرا علاوه بر کشورهای همسایه، به کشورهای منطقه نیز آسیب می زنند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر حمایت از ابتکارات منطقه‌ای برای کمک به حل چالش‌های افغانستان، گفت:  ایران و پاکستان نگران ناامنی های ایجاد شده از سوی تروریست های داعشی هستند لذا تاکید جدی بر امنیت مرزهای مشترک دارند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: در این راستا طی سفر یک ماه گذشته  هیات دیپلماتیک و نظامی کشورمان به پاکستان، موضوع طالبان و دغدغه های مشترک مربوط به افغانستان از جمله حضور جریانات تروریستی در نشست های مشترک با مقامات سیاسی و حتی فرماندهان نظامی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



وی ادامه داد: در این سفر حضور داشتم  و با "آصف علی خان درانی" نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار داشتم؛ وی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت مرزها و جریانات افراطی در افغانستان ارائه کرد و مقرر شد کاظمی قمی نماینده ویژه کشورمان در افغانستان و نماینده ویژه پاکستان نشست های مشترکی برگزار کنند و راهکارهای عملی ارائه دهند تا با حاکمان فعلی افغانستان مذاکره شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی باید اقدامات تروریستی جریانات افراطی و خشونت طلب در افغانستان خنثی شود و بساط فعالیت های آنان برچیده شود زیرا علاوه بر کشورهای همسایه، به کشورهای منطقه نیز آسیب می زنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا استقرار صلح و ثبات در افغانستان به نفع ملت این کشور و حتی ملت های همسایه است و امیدواریم این مهم هر چه سریع تر محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 368083
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار